Tuesday, December 17, 2013

Pesanan Hati


Tidak nampak bukan bererti tidak dapat melihat..kdg kala kau perlu melihat dgn telinga n mata hati kerna mata yg zahir itu kbanyakannya palsu.jikalau x dijaga dgn iman,maka tersasar lah ia dr khidupan yg diredhai Allah

berada di mesir byk mgajar aku tentang erti nilai hidup.ada satu kisah yg dipost dlm fb mybabkan aku tersentap sndri.manusia hanya ingin mgejar pujian org lain.berjaya utk mndpt pujian org lain sedangkan kita sndri tau pujian itu xkan bawa apa2 kmegahan dlm kbur kelak.mak ayah suma pasti mninggalkan kita pabila saat yg dtunggu2 itu tiba..

itu hanya khidupan dunia yg smentara.
yg boleh membutakan mata jikalau leka.
memperhambakan diri di bwh nafsu.
yg telah membutakan mata hati dan memekakkan telingaku..

kini aku ingin brubah,
mncari jalan yg diredhai Allah,
aku mnjadi doktor bukan shj utk mereka yg lemah,
ttapi juga utk aku mncari jln mnuju kpd Yg Maha Pencipta
kerna aku yakin mati itu pasti tiba jua.

Ya Allah,sudah trlalu lama  ku menzalimi dri sndri , kini aku ingin pulang,maka Ya Rabb,tunjukkanlah aku jln,kluarlah aku dr kesesatan kpd kbenaran,jln yg lurus dan kau redhai.

keluarga yg ku cintai serta sahabat yg ku sayangi semua,
maafkan diriku kerna ksalahan dan ksilapan yg aku telah lakukan pada kamu semuanya,
kerna prjumpaan di dunia hanya sementara sahaja,
dan aku khuatiri dosaku menarik kamu ke jurang neraka, na'uzzubillah min zalik
aku berdoa dan berharap
moga cinta kita di dunia yg fana ini
akan berkekalan shingga ke syurga kelak suatu hari nanti.

No comments:

Post a Comment